Vzhledem k tomu, že jsme v očekávání nového přírůstku do naší rodiny, rádi bychom vás seznámili s technikou, která prošla naším sborem.
V roce 1894 byl čestným členem sboru jmenován Kunratický velkostatkář, hrabě Kord z Weidenheimu, s předpokladem, že jako držitel dvora v Chodově, přispěje finančně na zakoupení stříkačky. V roce 1895 byla zakoupena přípřežní stříkačka, která byla deponována v kůlně zemědělské usedlosti p. Hráška. Pohotovostní koňskou přípřež zajišťovali za úplatu z obecní pokladny zemědělské usedlosti podle zpracovaných tabulek I. a II. pohotovosti.
V roce 1950 sbor získává zdravotnický automobil a roku 1963 je sbor vybaven požární stříkačkou Mercedes-Benz z roku 1940.
V roce 1978 přichází podstatná změna. Sbor získal novější požární techniku od tehdejšího Požárního útvaru hl. m. Prahy. Byla to Cisternová automobilová stříkačka CAS 16 na podvozku Škoda 706, přívěs s přenosným čerpadlem PPS 12 a terénní automobil ARO M461. CAS 16 sloužila u sboru až do roku 1999.
V roce 1999 sbor získal od SDH Horní Měcholupy bezúplatným převodem novější vozidlo CAS 25 na podvozku Škoda 706. Ten u sboru vyjížděl k mimořádným událostem až do srpna roku 2002.
V průběhu roku 2002 byl Městskou částí pro požární jednotku zakoupen novější požární automobil CAS 25 Škoda 706 z roku 1983, který byl v letech 2002 a 2003 dále modernizován s využitím dotací z Magistrátu hl. m. Prahy. V jednotce byl využíván až do roku 2009 kdy byl odprodán Městskou částí. Dá se říct, že to bylo nejkrásnější vozidlo u sboru.
V roce 2005 je bezplatným převodem z MČ Praha – Řeporyje získán požární automobil CAS K 25 LIAZ 101.860 z roku 1986. Během služby u jednotky byla „Liazka“ dále modernizována firmou THT Polička a KOMET Pečky s využitím dotací Magistrátu hl. m. Prahy. V roce 2012 je vozidlo bezplatně převedeno na Městskou část Praha – Čakovice pro potřeby nově vznikající jednotky SDH Praha – Miškovice.
Bezplatným převodem od Městské části Praha – Kolovraty je v roce 2007 získán na Prahu 11 velitelský automobil Tatra 613. Ten předtím sloužil u HZS hl. m. Prahy od roku 1990. Tehdy byl automobil zakoupen jako nový pro potřeby tehdejšího Požárního útvaru. Do roku 1998 byl využíván jako velitelský automobil velitele směny. V roce 2012 se vozidlo stalo v jednotce nadbytečné a bylo rozhodnuto o prodeji do rukou soukromého sběratele u kterého je o vozidlo velmi dobře postaráno.
V roce 2009 přichází k jednotce další požární automobil CAS 32 na podvozku Tatra 815 6×6 PR2 z roku 1985. Vozidlo pro potřeby jednotky zakoupila Městská část Praha 11 od podnikových hasičů Barvy a Laky Hostivař. Během dvou měsíců členové sboru svépomocí vozidlo upravili tak, aby co nejvíce splňovalo požadavky jednotky.
V roce 2010 sbor získal dotaci od Magistrátu hl. m. Prahy na repasy vozidla. Repas vozidla je realizován ve firmě Vesta Auto, kde 17. 10. 2010 dochází k velkému požáru. Požárem nebyla poškozena jen naše Tatra, ale kompletně bylo zničeno i několik požárních vozidel. Nakonec vše dobře dopadlo a tak po skoro roce a půl se můžeme chlubit znovuzrozenou cisternou.
V polovině roku 2010 je na Městskou část Praha 11 převedeno vozidlo CAS 24 Iveco Magirus od HZS hl. m. Prahy. Poprvé byl automobil představen na veletrhu PYROS v Brně v červnu 1998 v expozici firmy Iveco Magirus. Byl to jediný automobil tohoto provedení pro HZS hl. m. Prahy, další dva obdobné jezdily u HZS Plzeňského kraje v Plzni.
Od počátku do konce „profesionální kariéry“ sloužil na HS 5 Strašnice. Vždy byl označován jako „CAS 24“, ale jmenovitý výkon čerpadla byl 3200 l/min při tlaku 8 bar. Objem nádrže na vodu je 3000 litrů a 300 litrů pěnidla.
V roce 2012 je Městské části Praha 11 pro potřeby jednotky SDH předán Magistrátem hl. m. Prahy Dopravní automobil Ford Transit. Je to první nový automobil u SDH za celou jeho 118 letou historii. V roce 2015 je vozidlo upraveno ve firmě KOMET Pečky. Na střechu je přidán držák na nastavovací žebřík a bedna na ženijní nářadí. Zároveň je tím završena obměna techniky jednotky.
A teď toto…
Leave a Reply
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.